top of page
BE.png

Blog

חיפוש
  • תמונת הסופר/תStudio R+Be

Salone del Mobile. Milano 2019

עודכן: 27 במאי 2019

אמנם חזרנו כבר לפני מה שנראה כמו נצח, אבל מסתבר שלוקח זמן לעכל את החוויה המעצימה והמעשירה שחווינו במילאנו, בשבוע העיצוב בעיר שנקרא Fuorisalone ובתערוכה השנתית במרכז העיצוב העולמי, שהציגה בפעם ה-58 ועסקה השנה בשני נושאים מרכזיים: תאורה ועיצוב משרדים. כמתבקש, נקדיש את הזמן לחידושים ותובנות בתחום עיצוב המשרדים.

ניתן טיפים ואינפורמציה שכדאי לדעת, למי שירצה (מומלץ בחום!) לבקר בשנה הבאה או בהמשך ונשלב צילומים מרהיבים של טעימות מובחרות. יש למה לצפות...

אז נתחיל בכך שאין שום סיכוי להספיק ולראות אפילו שליש מהמייצגים, גם אם מסתובבים 12 שעות כל יום (מה שעשינו), וגם מכיוון שבאיזשהו שלב הראש כבר עייף ולא מצליח לספוג יותר...

התערוכה עצמה בנוייה מלמעלה מ-20 ביתנים, לכל אחד יש נושא מרכזי ובו מציגות עשרות חברות שונות את מיטב העיצובים והחידושים, כשכל חברה משיקה מוצרים חדשים המיועדים להיות מוצגים בפעם הראשונה בתערוכה.

בשבוע העיצוב הפועל במקביל בעיר, יש מספר איזורים המרכזים את המייצגים והמתחמים הפועלים במקביל לתערוכה. שבוע העיצוב בעיר לא נופל ואף עולה על המתרחש בתערוכה. ההמלצה היא למי שמגיע ל5-7 ימים, להקדיש בין יומיים לשלושה לתערוכה ובשאר הזמן להסתובב בעיר (ספויילר: זכינו להכיר באופן אישי את המעצב רון ארד).

אז קצת ממה שספגנו מהיצירתיות והחדשנות האינסופית...



ועכשיו הגיע הזמן לתכלס, עיצוב משרדים. אז נתחיל בצילומים ונמשיך בתובנות:



זה כבר לא סוד שהעולם המסחרי התחיל וממשיך לעשות שיפטינג לחללי עבודה משותפים מתוך הבנה שהקהילתיות חוזרת לאופנה ואנשים מחפשים את הביחד, תרבות ושיתופיות. המסקנה המתבקשת של ארגונים היא שהחוויה האנושית של העובד חיונית להצלחת הארגון לטווח ארוך. יחד עם זאת, עולה צורך בהתאמת החלל הפתוח לצרכי עבודה בסיסיים כמו יכולת לנהל שיחה עם לקוח כשברקע אין הפרעות או איזור ייעודי לישיבות שוטפות בהן ניתן לסגור דלת ולעסוק גם בנושאים רגישים או פרטיים ועוד.

פיתוחים של אלמנטים אקוסטים מסוגים שונים הוצגו בדיוק לשם כך, בעיקר בתערוכה עצמה, ע"י החברות המתמחות בתחום. החל ממחיצות מעוצבות, ממשיך באלמנטים מעוצבים התלויים ע"ג הקירות והתקרות, וכלה בפינות ישיבה מכורסא, דרך Loveseat ועד למתחמי ישיבה אקוסטיים מרהיבים.



הירוק, הן כצבע דומיננטי והן כצמחייה (מלאכותית או טבעית), או כצבע דומיננטי בטפט עשיר, ממשיך ללוות ולקבל במה במרחב. הרעיון להכניס את החוץ פנימה נשאר חשוב ומהותי בכל הקשור באוירה ובתחושת החופש והטבע. לא רק 4 קירות, אל תחושת מרחב. חלק ממגמת הקיימות.




שימוש בחומרים "חמים" (פורניר ושעם), בדים בטקסטורות שונות (צמר, פרווה, קטיפה ועוד) וצבעוניות "חמה" (לבן, חאקי, חום יוטה, ירוק, כחול וסגול...) המשמשים לישיבה רכה מודולרית, כורסאות, כסאות או מרבצים. מחיצות מחומרים חדירי אור המאפשרים מקסימום תאורה טבעית כמו זכוכית, ואף שימוש במתכות "חמות" כמו פליז, נחושת, זהב ועוד, כמובן משרביות מסגנונות וחומרים שונים. שימוש בחומרים טבעיים כמו עץ וקש כחלק ממגמה מתמשכת (הקיימות הפכה בסיס לכל פתרון עיצובי טוב. היצרנים והמעצבים משלבים מדע ומתודולוגיות חדשות כדי ליצור פתרונות עיצוביים ארוכי טווח) ,כל אלו משרים תחושת נינוחות ובטחון באספקט המנטלי במקום העבודה.




ובכל הקשור לטכנולוגיה, הרי שההבנה כי מקומות קבועים לעובדים כבר אינה נחוצה. הדינאמיות בה מתנהלים העובדים ומשך זמן הימצאותם במשרד הובילה למסקנה כי יש צורך ביצירת "תחנות עבודה" בחללים, כאלו המספקים מרחב נוח ומאובזר הכולל בתוכו עמדת טעינה לכל סוג של מוצר טכנולוגי נדרש. החיבור בין עולם העיצוב לטכנולוגיה בא לידי ביטוי באופן כזה בפיתוחים חדשניים בתחומים שונים ע"י שיטות ייצור שונות ליצירת אלמנטים, טקסטיל או נראות. בתערוכה פגשנו יצרני מוצרים אשר הגיבו בפתרונות שונים המשמשים את הצרכים המשתנים של הארגון, מקום עבודה מעוצב וגמיש.




בסופו של דבר הכל קשור האחד בשני. עולם העיצוב לא ישרוד, כמו תחומים אחרים, ללא שימוש בטכנולוגיה עדכנית המתקדמת בצעדי ענק ופורשת מגוון אפשרויות לביטוי עיצובי שהוא פרקטי ומרהיב ביופיו כאחד.



אלמנט אחרון וחשוב הוא התאורה. לא מדובר עוד על מנורות לד קבועות הממוקמות מעל ראשי העובדים אשר מייצרות תאורה זהה למשך כל שעות היממה, אלא תאורה המותאמת ומתאימה עצמה לדינמיות במרחב ולתאורה הטבעית החודרת לחלל. דוגמא נפלאה לכך זכינו לראות במיצג של במותג LEXUS.



יכולנו עוד להמשיך ולדבר על התערוכה, כי כמו שציינו, החוויה היתה של העשרה אינסופית. מקוות לחזור שוב בשנה הבאה עם עוד תובנות וידע ולהמשיך וליישמו בשטח.

בינתיים, מוזמנים להמשיך לבקר ולעקוב אחר הדף מלא ההשראה שלנו בפינטרסט, דף האינסטוש המהמם שלנו, וכמובן באתר!


שלכן,

רינת וענת.





22 צפיות0 תגובות
bottom of page